מילוי שקעים תחת העיניים

שקעים מתחת לעיניים     

גם בשקעים אלו ניתן לטפל באופן ישיר כטיפול פרטני. 

טיפול זה מתבצע באמצעות קנולה עם החדרת חומצה היאלורונית מסוג מתאים בשכבה מתחת לשריר ומעל לעצם, ובמידת הצורך גם מתחת לעור. הטיפול דורש הכרות עם המבנים האנטומיים על בורים, ניסיון ומיומנות על מנת למנוע סיבוכים אפשריים. 

טיפול זה מתאים לשקעים טבעיים או מולדים אצל נשים צעירות ללא צורך בטיפולים אחרים. מאידך, על פי רוב השקעים נוצרים עקב שינויי הגיל עם נסיגה וצניחה של הרקמות. בחלק ניכר  ממקרים אלו ניתן לטפל בצורה עקיפה על ידי שחזור הלחיים ללא מילוי השקעים עצמם כלל. 

חשוב לציין שבעיית השקעים קשורה לעתים בצבעם הכהה בנוסף לעצם קיומם. 

הגוון הכהה מופיע מסיבות שונות כולל צבעם של כלי הדם הנראים מבעד לעור הדקיק מאד באזור זה. בנוסף יש השפעה הורמונלית אצל נשים מסוימות, ולבסוף עומק השקע עצמו גורם להצללה כהה. שיפור בצבע לאחר הזרקה יופיע רק בייחס למרכיב השלישי וחשוב לציין עובדה זו כחלק  מתיאום הציפיות.

לעתים השקע מופיע מתחת לשקיות בעפעפיים התחתונים. למרות האפשרות הקיימת לטשטוש המעבר מהעפעף הנפוח ללחי, במקרים אלו הטיפול הוא כירורגי ולא בהזרקה. 

אופן הטיפול:

לאחר קבלת החלטה משותפת לגבי  הטיפול, המטופלת חותמת על טופס הסכמה מדעת ונערכים צילומי ״לפני״. 

מאחר וההזרקה מבוצעת דרך דקירה בודדת בכל צד באמצעות מיקרו-קנולה , לרוב אין צורך באלחוש מקומי. מתבצע ניקוי קפדני וחיטוי של העור באזור הטיפול. 

לאחר דקירה בעור בלחיים עם מחט, הקנולה מוחדרת לאזור השקע מתחת לעיניים בשכבה העמוקה מתחת לשריר ומעל לעצם. החומצה ההיאלורונית המתאימה מוחדרת בעדינות ובדיוק יתר, מאחר ומדובר בעור הכי עדין בפנים. בדרך כלל מוזרקים לא יותר מחצי מזרק חומר לכל צד. 

הנחיות לאחר הטיפול

למשך 4 שעות יש להימנע מאיפור 

למשך 24 שעות יש להימנע מהפעילויות הבאות:

  • עיסוי המקום על מנת שלא להזיז את החומר ממקום ההזרקה
  • פעילות גופנית מאומצת
  • חשיפה לשמש או מקורות חום כמו פתיחת תנור אפיה
  • סיכונים ותופעות לוואי

תופעות לוואי שכיכות בטיפול עם חומצה היאלורונית הנן  זמניות וכוללות:

  • אי נוחות מסוימת בזמן ההזרקה
  • אודם ונפיחות מקומיים מידיים,  חולפים תוך יומיים לרו
  • שטפי דם תת עוריים, לרוב זניחים, נעלמים כעבור מספר ימים ועד שבועיים. יש לציין שהשימוש במקרו-קנולה מפחית באופן משמעותי שטפי דם אלו. 
  • אי סימטריות או תוצאה לא משביעה רצון
  • זיהום מקומי (נדיר כאשר הטיפול מתבצע בתנאים נכונים)

מבחינת סיכונים, הבעיה העיקרית באזור זה הנה היווצרות של נפיחות מתמשכת כגון שקיות על פני  עצמות הלחיים או נפיחות בעפעף התחתון. זאת בעקבות לחץ מהחומר המוזרק על כלי הלימפה המנקזים את האזור. הכרות על בורייה עם המבנה האנטומי של האזור יחד עם שימוש בטכניקה הנכונה  מונעים לרוב סיבוך זה.