הטיפול האסתטי - מבוא והסבר כללי

מהו הטיפול האסתטי?

המאה ה-21 עדה לעליה אדירה במספר מבקשי הפתרונות לשיפור היופי ולהצערת המראה. בד בבד עם הגברת הדרישה לטיפולים אלו, חלה התקדמות רבה בפיתוח שיטות טיפוליות פחות פולשניות ויותר משוכללות, עם זמן החלמה קצר יותר.

במשך אותה תקופה חלה התקדמות ניכרת ביותר בהבנת תהליכי ההזדקנות הספציפיים והשפעתם האסתטית, יחד עם המעבר לגישה ההוליסטית לטיפולים לשיפור המראה.

עיקר השינויים האסתטיים של הזקנה נובעים מדלדול ונסיגה של רקמות העור, השריר, השומן והעצם, יחד עם השפעתם של גורמים סביבתיים כגון חשיפה לשמש ולעשן סיגריות. בעקבות השפעת כח המשיכה במשך השנים חלה בנוסף צניחה ברקמות הפנים והגוף. כתוצאה מכל אלו חל שינוי במבנה ובצורת הפנים בפרט והגוף כולו בכלל, יחד עם הגברת כמות ועומק הקמטים ושינויים באיכות העור.

ככלל, מאפייני פנים הנחשקים הם אלו של פנים צעירות וכוללים עקומות חלקות ב”קו היופי״ מהרקה דרך ארובת העין ללחי ועד לסנטר ( ״קו האוג’י” ) עם החזרי עור מלאים ומעט שקעים וצללים. העור חלק וזוהר, וממידי החלק העליון של הפנים גדולים מחלק התחתון בצורת “לב היופי” .לעומת זאת, עם השנים חל כאמור דלדול של הקולגן והאלסטין בעור, של השרירים התומכים בו, ובשומן במדורי הפנים התת עוריים והעמוקים, וכן נסיגה בעצמות כגון הלחיים, ארובות העיניים והסנטר. כתוצאה מכך העקומות הופכות רדודות, נוצרים שקעים וקמטים עמוקים, עם הפחתת החזרי אור והגברת צללים. חלה צניחה של העור וצורת הפנים הופכת לזו של מלבן או אגס. מרוב דלדול העור וחיזוק והפעלה חוזרת של שרירי ההבעה, קמטי הפנים ההבעה הופכים למודגשים יותר ואף קבועים גם במנוחה. ובנוסף מופיעים מיני גידולים שומות וחספוסים בעור כתוצאה מנזקי השמש, העישון והזמן.

כיום ארגז הכלים הטיפולי העומד לרשות הרופא בתחום האסתטי מכיל טיפולים מגוונים המבוססים על טכנולוגיות חדשות. לכן הטיפול העדכני האסתטי דורש ידע מדויק לא רק של אנטומית המבנים של הפנים ושל תהליכי ההזדקנות, אלא גם הכרות עדכנית ומיומנות באופציות הטיפוליות החדשות והמתחדשות. אך מעבר לכל אלו דרושה הבנה וראייה אסתטית של עיצוב הפנים כמכלול.

ד”ר קורמן עובד לפי כללים אלו, כאמור תוך כדי שימוש בחומרים וטכניקות המובילים באיכותם. הטיפול שהוא מציע מבוסס על הכללים שפורטו לעיל, תוך כדי התאמה אישית למטופלת שלפניו, הן מבחינה אנטומית ואסתטית, וגם לפי דרישותיה ושיאיפותיה האישיות תוך כדי התחשבות באמצעים ובזמן העומדים לרשותוה.

לפני כל טיפול מגיעה המטופלת להתייעצות ראשונה. בפגישה זו מבהירה המטופלת את מטרת הטיפול לפי דרישותיה ושאיפותיה. בהמשך ולאחר אנמנזה רפואית מכוונת ד”ר קורמן בודק את המטופלת, מנסח תכנית טיפולית מתאימה ומסביר בצורה מפורטת את מהות הטיפול עצמו, עלותו, אופן ומשך השפעתו הצפויים, מגבלותיו, תופעות לוואי אפשריות, התוויות נגד, הכנות לפני הטיפול, הוראות לאחר הטיפול והנחיות להמשך מעקב.

לאחר תאום ציפיות, ולפני תחילת הטיפול, המטופלת חותמת על טופס הסכמה מדעת